top, load, w - vyuzitie *was* Re: USB Mass Storage - problem 2.4.26

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Úterý Červenec 27 00:24:23 CEST 2004

On Mon, Jul 26, 2004 at 09:01:52PM +0200, AntiTrust - AT wrote:

> 1. Plati tvrdenie: za istych "dost beznych", nie "nerealne vymyslenych"
> okolnosti moze byt stroj pri w=15;12;13 rovnako "zivy" ako pri w=0;0;0 ?
> 2. Ak [1]=ano, tak podla coho (okrem ineho-priamy odhad, viditelne
> pomala odozva aplikacii, vela penazi v rozpocte ;)) sa da usudzovat, ze
> je treba vymenit zelezo za rychlejsie? Predpokladal som, ze w_cko je na
> to dost dobry argument (samozrejme inak hodnotene pri ftp/mail servri a
> inak pri povedzme databazach/www, inak pri critical/real b2b a pod.)

Kdyz aplikace nebezi tak rychle, jak byste potreboval, musite najit uzke
misto (disk, CPU, swap, pamet, sitova karta, ...) a odstranit ho.

> 3. Da sa nejako spustit top ako daemon, aby mi meral nieco ako "w pre
> cpu" - t.j. historia zataze. Ak nie spaetne, tak aspon v commandline a
> do >> file. Zatial o "velke monitorovacie softy' - nagios, mrtg, bb, a
> pod. nemam zaujem.
> 3B. nepredpokladam, ale: Je nieco take aj pre HDD? - merac zataze

balicek sysstat, pro disk prikaz iostat nebo vmstat pro obecny pohled.

> nepatri to sem, ale ako na w2k/server a wxp/Pro spravit nieco ako sync,
> w a top? [ak neberieme v uvahu task manager]
> Ono to hodne ulahci robotu pri testovani, lebo si to jednoducho
> nascriptujem.

V cygwin.com byste mohl najit tyto nastroje prizpusobene pro beh ve WIn
prostredi. Jinak Win maji mnoho definovanych API, pres ktere se muzete
na neco povesit/podivat, takze staci najit program, ktery vam to ukaze.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz