top, load, w - vyuzitie *was* Re: USB Mass Storage - problem 2.4.26

Pondělí Červenec 26 22:18:02 CEST 2004

On Mon, 26 Jul 2004, AntiTrust - AT wrote:

> 1. Plati tvrdenie: za istych "dost beznych", nie "nerealne vymyslenych"
> okolnosti moze byt stroj pri w=15;12;13 rovnako "zivy" ako pri w=0;0;0 ?

Snad jedine v situaci, kdybyste mel dva dostatecne nezavisle I/O
subsystemy (coz navic aspon pro zapis vyzaduje jadro 2.6, protoze ve
starsich jadrech se pouziva spolecna fronta pozadavku), 15 procesu viselo
na jednom, ale pro normalni provoz se vyhradne pouzival ten druhy.

> 2. Ak [1]=ano, tak podla coho (okrem ineho-priamy odhad, viditelne
> pomala odozva aplikacii, vela penazi v rozpocte ;)) sa da usudzovat, ze
> je treba vymenit zelezo za rychlejsie?

Load average (v Linuxovem pojeti) signalizuje, ze dochazi v nejakem bode
(ci bodech) k saturaci ci pretizeni pocitace. Ovsem nezridka to neznamena,
ze je potreba silnejsi hardware, jako spis ze je potreba trochu myslet
hlavou a veci naprogramovat/nakonfigurovat efektivneji.

> 3. Da sa nejako spustit top ako daemon, aby mi meral nieco ako "w pre
> cpu" - t.j. historia zataze. Ak nie spaetne, tak aspon v commandline a
> do >> file. Zatial o "velke monitorovacie softy' - nagios, mrtg, bb, a
> pod. nemam zaujem.

Do jiste miry vmstat.

> 3B. nepredpokladam, ale: Je nieco take aj pre HDD? - merac zataze

iostat

> BTW: OT:
> nepatri to sem, ale ako na w2k/server a wxp/Pro spravit nieco ako sync,
> w a top? [ak neberieme v uvahu task manager]

Zkuste na ty pocitace nainstalovat operacni system. ;)