Zalohovaci software - testovanie

Chlopcik Ales chlopcik na vojnem-plzen.cz
Úterý Červenec 27 06:02:59 CEST 2004

Pavel Kankovsky wrote:

> Vyse je popsano, proc by to pri rozumnem navrhu nemelo vadit. Soubory sice
> muzou byt nekonzistentni, ale existuje jednoduchy a spolehlivy zpusob, jak
> jejich nekonzistenci behem startu db detekovat a opravit.

	Muzete mi rict, kde ma treba MySQL RedoLogy ?

> Ja nerikam, aby lidi delali prvoplanove zalohovani nejakym divokym
> zpusobem. Ja se jen snazim vysvetlit, ze db stroj, co nerozchodi
> obnovu ze snapshotu, je nejspis pekny smejd, protoze je v nem neco
> shnileho.

> AdvFS znam, ale moc zkusenosti s nim nemam. Ovsem byl jste to Vy, kdo
> naznacoval, ze klonovany volume neni read consistent (viz vyse citovanou
> vetu) -- coz, je-li to pravda, bych povazoval za peknou fuserinu.

	Jeste jednou. Transakce vyvolava dva (a vice zapisu). Pri vytvareni
snapshotu se trefim mezi tyto dva zapisy. Tato situace nic nevypovida o
kvalite implementace snapsotu na FS.
	V zadne pripade jsem se nesnazi naznacit, ze klonovany (snapsot) FS
neni _read_consistent_. Ale rikam, ze snapsot (klon) muze byt proveden v
okamziku nekonzistence databazovych souboru (jak u MultiFile, tak u
SingelFile).

	Ales