verejne IP do soukrome site - pres vice routeru

Ludek Finstrle ludek.finstrle na pzkagis.cz
Středa Červenec 28 17:09:56 CEST 2004

> Myslel jsem, ze bych musel nastavovat arp tabulku na kazdem
> dalsim routeru. Staci normalni routovaci pravidla bez arp?
> A jak potom sitove rozhrani prijme paket z jineho subnetu,
> nez ma ono samo?

Na NETu take nejsou zadne arp proxy na to, abyste komunikoval treba
s www.seznam.cz.
Na router dojde paket, ktery se ma poslat na danou IP a on ji dle
routovacich tabulek posle. Zadna arp tabulka v tom dle me neni
(alespon viditelne).

No a komunikace s okolim (mimo broadcastu neni problem). Kdyz ten stroj
nevi, ma nastavenou default gateway (nejaky vas router) a ta uz by
mela mit pravidlo kam to ma poslat, ci opet pouzije default ...

> Klientske OS jsou Win98, Win2000, WinXP.

Win2k a XP tusim aliasy umi. W95 nevim. Tam muze byt celkem problem.
Ale pokud vim, tak u samby nejake to preposilani SMB protokolu pres routery
je, tak snad by to slo pripadne obejit nejakou ou SMBproxy.

V nejhorsim by to slo obejit nejakymi NATy na routerech. Ale bez blizsi
znalosti topologie a dalsiho se to vymyslet neda.

Luf