OT route cez dev *was* Re: verejne IP do soukrome site - pres vice routeru

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Červenec 29 11:52:39 CEST 2004

On Thu, 29 Jul 2004 ivast na mail.eurotel.sk wrote:

> Mozno sme sa celkom dobre nepochopili, ked nastavite "#route add -net
> x.x.x.x netmask y.y.y.y dev ethX", dana masina vypluje paket, ktoreho
> dst je z rozsahu x.x.x.x/y.y.y.y na svoj ethX. A teraz mi povedzte,
> kedze sme uz na 2 vrstve s akou dst MAC adresou tento frame vypluje

Pokud chapete, jak funguje klasicky scenar, kdy je prime routovani
nastavene na cely subnet, ve kterem je jak default gw, tak vlastni adresa
toho koncoveho zarizeni, tak si proste ted predstavte, ze tomu, aby
default gw mela uplne jinou IP adresu nic v principu nebrani, pokud ty dve
zarizeni vedi, ze se maji hledat primo a na jakem rozhrani (coz prave
zajistite patricnymi zaznamy v routovaci tabulce).

On Thu, 29 Jul 2004, Zdenek SUTR Kaminski wrote:

> Coz samozrejme neni pravda, protoze berlickou je prave proxy arp.

Ani ten proxy_arp neni potreba. Pokud ma to koncove zarizeni boleni hlavy
z toho, ze default gw neni v jeho subnetu, pak mu muzete pomoct treba
prekladem adres na te gw.

On Thu, 29 Jul 2004 ivast na mail.eurotel.sk wrote:

> :-) Mozno by ste si mal vyjasnit co je routovanie, co je proxy-arp a aky
> vztah k sebe maju. V pripade zaujmu mozem doporucit vhodnu literaturu.

Ja bych vam zase doporucil prestat posilta OT prispevky. BTW ta vhodna
literatura by vam taky neuskodila.

-- Honza Houstek