Chyba LILO s hlaskou LBA

paolo.d na 64.cz paolo.d na 64.cz
Sobota Červenec 31 23:54:03 CEST 2004

Dekuji, uz to jede "skoro" jak ma. Ale nechtejte po me konkretni reseni,
delal jsem toho vic :-)

>Kam jste pridaval tu palicku? Na /dev/hdb ? a neumi nahodou ta palicka
>DWD-EAM?
>Prvni disk je 0x80, druhy 0x81, treti 0x82. Pokud je jako /dev/hdb palicka,
>tak muze lilo povazovat /dev/hdc za 0x82 misto za 0x81. Zkuste pridat
>--- cut here ---
>disk = /dev/hdc
>  bios = 0x81
>--- cut again ---
>do /etc/lilo.conf, treba to pomuze.
>A nebo jeste lepe tu palicku fyzicky dat jako /dev/hdd (secondary slave).

DVD-RW je na hdd, ale pro jistotu jsem mu zapsal do lila ten disk a
bios, ale 0x81 slo do vzduchu, 0x82 bylo spravne, nevim, proc zda toto
byl ten posledni krok, ktery to rozchodil

>Muze souviset s problemem s kernelem 2.6 a fdiskem (kernel 2.6 uz
>nereportuje neLBA geometrii a cfdisk pak zapise neLBA geometrii blbe).
>Hledejte "redhat windows boot problem sfdisk" a najdete opravny scriptik.
>nebo zkusit to co radi t.j. ono -P ignore

Tak tady je take zakopane jadro pudla, ale nakonec pres to prosel. Prvni
instalace lila (funkcni) prosla, pak jsem chtel upravit prodlebu a uz to
rve vic, ale zapise. Jen kousek z vypisu:

Warning: Int 0x13 function 8 and function 0x48 return different
head/sector geometries for BIOS drive 0x82
    fn 08: 1024 cylinders, 255 heads, 63 sectors
    fn 48: 19166 cylinders, 16 heads, 255 sectors
Warning: Kernel & BIOS return differing head/sector geometries for
device 0x82
    Kernel: 65535 cylinders, 16 heads, 63 sectors
      BIOS: 1024 cylinders, 255 heads, 63 sectors

tak z toho jsem uplne jelen :-)

>Ten nazev "Zachranny rezim" nejspis bude nutne prejmenovat <BG>. A vubec
>pouzit tady cokoliv s hackama, carkama ci mezerama je DOST blby napad.

V nazvu mezery ani cestina nebyla, jen podtrzitka ale jedny neuzavrene
uvozovky. Tak jsem vyhodil nejen je, ale i ty podtrzitka. Lilo je  na
hda vse jede jak ma a ja dekuji .

Paolo.D