Zije jeste sa-learn

Kovar Jan jan.kovar na onsemi.cz
Úterý Červen 1 12:25:07 CEST 2004

Hezky den.
V sobotu jsem natlacil na domaci server postu pro trenovani spamassasina.
Dal jsem mu asi 1400 spamu. Trvalo mu to asi 30 minut. Pak jsem mu dal asi
800 hamu. Jenze jsem si az pozde vsiml, ze tam byly i maily s prilohama.
Bylo toho asi 150MB. Asi po 20 hodinach to porad jelo. Spoustel jsem to s
--show-dots a tecky sice strasne pomalu, ale pribyvaly. Nemam u toho serveru
monitor, takze vsechno delam pres ssh. Jenze po nejakych 24 hodinach, co to
jelo, jsme ten stroj, ze ktereho jsem byl pripojeny, potreboval restartovat.
Takze jsem udelal CTRL: + z a potom bg 1.
Ted je to nejakych 40 hodin. Kdyz jsem se naposled pripojil, tak v top jsem
videl porad proces sa-learn. Zatizeni procesoru kolisalo mezi 2 - 5
procenty. Obsazeni pameti tak kolem 65%. Pocitac, resp. disk chrastil. Pri
pokusu pripojit se z internetu mi ssh spojeni nenavaze, konci to timeoutem.
SMTP reaguje, posta se da poslat. Nic vic tam otevreno nemam. Pristup k tomu
stroji jinak ted nemam. Vecer bych mu mohl pripojit monitor.
Co bych ale potreboval vedet je:
Jak poznam, jestli ten sa-learn jeste jede? Pokud by se u vypisu ps zvysoval
cas, znamena to, ze je zivy?
Jde nejakym prikazem zjistit, ktere soubory urcity program/proces pouziva?
Jak to prerusit, abych minimalizoval pripadne skody?

Bylo to odeslani na pozadi nevhodne? Ja to pouzival jen u ftp, kdy jsem po
mget * provedl ctrl+z a bg cislo a pak jsem jen obcas kontroloval, jak
pribyvaji soubory.

Diky

TNX