Zije jeste sa-learn

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Úterý Červen 1 15:21:05 CEST 2004

On Mon, May 31, 2004 at 11:54:51AM +0200, Kovar Jan wrote:
> [...]
> V sobotu jsem natlacil na domaci server postu pro trenovani spamassasina.
> Dal jsem mu asi 1400 spamu. Trvalo mu to asi 30 minut. Pak jsem mu dal asi
> 800 hamu. Jenze jsem si az pozde vsiml, ze tam byly i maily s prilohama.
> Bylo toho asi 150MB. Asi po 20 hodinach to porad jelo. Spoustel jsem to s
> --show-dots a tecky sice strasne pomalu, ale pribyvaly. Nemam u toho serveru
> monitor, takze vsechno delam pres ssh. Jenze po nejakych 24 hodinach, co to
> jelo, jsme ten stroj, ze ktereho jsem byl pripojeny, potreboval restartovat.
> Takze jsem udelal CTRL: + z a potom bg 1.

Pouzivejte screen. Muzete se odpojit [detach] a pak si znovu virtualni
obrazovku pripojit [attach]. Pripojeni lze proves i spolu s nasilnym
odpojenim (napriklad pokud vam klient, ze ktereho poustite ssh klienta,
chcipne).

> Ted je to nejakych 40 hodin. Kdyz jsem se naposled pripojil, tak v top jsem
> videl porad proces sa-learn. Zatizeni procesoru kolisalo mezi 2 - 5
> procenty. Obsazeni pameti tak kolem 65%. Pocitac, resp. disk chrastil. Pri
> pokusu pripojit se z internetu mi ssh spojeni nenavaze, konci to timeoutem.
> SMTP reaguje, posta se da poslat. Nic vic tam otevreno nemam. Pristup k tomu
> stroji jinak ted nemam. Vecer bych mu mohl pripojit monitor.
> Co bych ale potreboval vedet je:
> Jak poznam, jestli ten sa-learn jeste jede? Pokud by se u vypisu ps zvysoval
> cas, znamena to, ze je zivy?

Pomoci strace -p <PID> se podivejte, zda dela neco smysuplneho nebo se
jen toci v nejake smycce.

> Jde nejakym prikazem zjistit, ktere soubory urcity program/proces pouziva?
> Jak to prerusit, abych minimalizoval pripadne skody?

Asi nejjednodussi je: ls -l /proc/<PID>/fd

Jinak man lsof.

> Bylo to odeslani na pozadi nevhodne? Ja to pouzival jen u ftp, kdy jsem po
> mget * provedl ctrl+z a bg cislo a pak jsem jen obcas kontroloval, jak
> pribyvaji soubory.

Pouzivejte lftp. Umi se odpojit od terminalu a dokoncit cinnost na
pozadi. Pripadne muzete pouzit screen.

Pri kazdem pozadavku na vstup se totiz proces (bezici na pozadi)
zablokuje.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz