Machine Check Exception

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Středa Červen 2 16:57:00 CEST 2004

> rozsáhlejších balíků (např. xfree) mi mašina "zdechne" s hláškou:
>
> CPU0: Machine Check Exception: 0000000000000000004
> Bank 1: f200000000000000000115
> Kernel panic: CPU0 context corrupt
S viceprocesorovymi deskami nemam zkusenosti, ale odhaduji to na
vadnou/nespolehlivou pamet ve slotu 1 (Bank:1).
Nekdy staci pamet vyjmout a tvrdou gumou (tou sedivou na dvoubarevne
kancelarske gume) LEHCE pregumovat kontakty a pak otrit latkou bez obsahu
umelych vlaken (kvuli staticke elektrine). Nejvhodnejsi jsou kalhoty Rifle
:-)
Ovsem pokud toto nepomuze, je potreba pamet vymenit. Uz jsem zazil pameti
3-5 let stare, kde proste blbne jeden bit, nebo cely jeden bitovy "sloupec".
Rozhodne bych to otestoval Memtestem (http://www.memtest86.com)

--
Petr