Re[2]: MySQL Licence - lze koupit v ČR za koruny ?

Tomáš Vondra vondra na karneval.cz
Pondělí Červen 7 17:12:31 CEST 2004

PCS> DD,

PCS> Co znamená "komerční nasazení odporující GPL" ?

PCS> Můj případ:

PCS> FC2 + MySQL z FC 2 (vše pod GPL, CD jim mohu dodat, nebo si to
PCS> stáhnou). a skript v Pythonu komunikující přes MySQL-python s
PCS> MySQL - ten je můj (řekněme "komerční licence"). Skript je
PCS> samozřejmě ve zdrojovém tvaru, ale není problém ho zkompilovat do
PCS> bytecode.

PCS> Otázka: je výše uvedený případ "komerční nasazení odporující GPL"
PCS> ?

Nejsem pravnik, takze nasledujici text berte s rezervou.

1) Zalezi na tom pod jakou licenci je vysledek siren. To ze je
   dostupny zdrojovy kod k celemu projektu jeste neznamena ze vysledek
   je take GPL. IMHO u kazdeho softwaroveho produktu by melo byt jasne
   receno pod jakou licenci je siren.

2) Tusim ze pokud v produktu pouze volate nejakou externi GPL
   knihovnu/produkt tak vysledek GPL byt nemusi, ale jisty si tim
   nejsem. Z tohoto pohledu by se myslim vas produkt dal sirit i pod
   komercni licenci, minimalne by se dal rozdelit na dve casti

   A) podpurna infrastruktura (funkcni MySQL + Perl + MySQL-perl)
   B) vlastni produkt (vas perlovy skript)

3) Kazdopadne v tehle konferenci se na tema GPL v minulosti vedlo
   mnoho debat, takze se podivejte do archivu - snad tam najdete neco
   uzitecneho. Dalsi zajimave informace o licencovani se myslim daji
   najit primo na strankach MySQL a v jejich mailinglistu.

TV