Zacatecnik: jakou grafickou kartu

David Jez dave.jez na seznam.cz
Sobota Červen 12 13:16:01 CEST 2004

> Zalezi na tom, co se mysli pod slovem "soucasne". Ja jsem myslel, ze
> nemohou byt soucasne aktivni a zobrazovat (jak by to taky delaly, kdyby se
> pretahovaly o jednu grafarnu, ze?). Jestli myslite, zda je mozne mit
> na jedne grafarne najednou spustene dva X servery, pricemz jeden bude
> aktivni a druhy schovany nekde v pozadi...hmmm...zda se, ze se o to DRI
> v tom pripade nejak poperou, ale to by nemel byt principialne neresitelny
> problem.
  Ach jo,

  Jsem zvedav kolikrat za zivot to jeste budu opakovat ;-) V Direct Render
Only (aka DRI...) systemu proste nefunguje akcelerace jinak nez vyzvracenim
dat z aplikace do lokalniho HW pomoci knihovny coz je treba na bezdisku
kazdemu platne jak mrtvemu zimnik kdyz GL vrstva ma byt nezavisla a praskat
po siti/nesiti/lokalu jak je libo a fungovat krome lokalni masiny i na
vzdalenem cemkoliv (treba i na zachodovem prkenku)...
  Sgi GL funguje tak, ze mam grafickou kartu, pripojim se X k nejake masine
na ktere pustim napr. quaka. Quake sitove pres GL komunikuje s GL na strane
meho Xserveru bude akcelerovat grafiku. Ne tak DRcosI ktere bere vstup pouze
lokalne, naprosto na nejakou sit a nejake vrstvy a nejake GL kasle.
Akceleruje se pouze direct, co priplave ze site se preblije mese. Pokud
si clovek vykresluje nejake grafy v openoffice tak to nejak funguje, pac
SW render... ale na cokoliv narocnejsiho to samozrejme nestaci.
  O problemu se jaksi jakoze vi, DRI to maji (ne ve fatal bugs jak by kazdy
cekal!) na jakemsi skoroWishlistu takze si asi v tomto zivote na terminalech
Unreala z cimkoliv jinym nez je nvidia nezahrajem...

PS: Co se zobrazeni a kvality tyce tak jednoznacne Matroxe nebo 3DLabs. Ale
co ve srovnani ATI x nVidia tak ATInky maji precijen hezci obraz.

> --Pavel Kankovsky aka Peak  [ Boycott Microsoft--http://www.vcnet.com/bms ]
> "Resistance is futile. Open your source code and prepare for assimilation."
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz