SAMBA - rychlost [DMA na disku s ALI chipsetem]

kocek.kvetoslav na vestizol.cz kocek.kvetoslav na vestizol.cz
Čtvrtek Červen 17 07:15:50 CEST 2004

> Neni nahodou problem v tom (i kdyz linux by mel na nastaveni v biosu
> kaslat):

No prave. Myslel jsem, ze si BIOSu nevsima...

> [...]
> hda: IC35L040AVVA07-0, ATA DISK drive
>
> atd ...
>
> Navic kdysi na starem intel chipsetu mi to sice pri zapnuti
> DMA vypsalo
> podobbbnou chybu jako ted pisete ... ale pak to behalo ...
> bohuzel se k te
> masine ted nedostanu, byl to starecek s P75.
>
> V dalsim mailu pisete ze hdparm dava:
>
> hdparm ukazuje 4,19MB/s a 96,55MB/s
>
> Kdyz date hdparm -d0 /dev/hdc a zmerite to znova, nebudete
> tak na polovine
> ? Podle me to znamena ze DMA Vam bezi, bohuzel z toho cipsetu vic

Mereno je pri -d0.
-d0 je nastavene porad. Kdyz nastavim -d1 (a je jedno jake dam -X)
tak mi hdparm hodi asi 100kB/s, do logu vylitaj ty chyby DMA a
prenastavi se sam na -d0.

0
--
 Kosac