aktualizace kernelu

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Červen 18 12:54:57 CEST 2004

On Fri, Jun 18, 2004 at 12:44:03PM +0000, Daniel Hrbac wrote:

> Píše se tam o bezpečnostní chybě, 20ti řádcích kódu v C a pádu Linuxu na
> hubu. Jako mírně pokročilý a částečně poučený uživatel zcela záměrně
> vynechávám dotaz o tom, zda je to pravda apod. V tom článku samozřejmě
> chybí jakákoliv specifikace chyby, nebo odkaz na podrobnější zprávu o
> chybě. Chci se proto zeptat, kde by se daly bližší informace najít. Na

Pravděpodobně půjde o chybu popsanou na

  http://linuxreviews.org/news/2004-06-11_kernel_crash/index.html

Je to lokálně zneužitelné, pod libovolným lokálním uživatelem lze zavěsit
systém.

> serveru mám MDK 9.2 s jádrem 2.4.22-10 a nemám nejmenší tušení, jestli
> ta chyba v něm je, nebo je opravená. Vím, že urpmi kernel neaktualizuje,
> že je to potřeba udělat ručně.

Jestli je to jádro z distribuce, tak tam ta chyba téměř jistě bude. Ale
update už bude pravděpodobně k~dispozici, oprava je relativně jednoduchá.

                                                          Michal Kubeček