zaloha tar.gz ve windows - cestina

Vlada Macek tuttle na bbs.fsik.cvut.cz
Neděle Červen 20 15:52:05 CEST 2004

Miroslav Kolombo wrote:

> V prostredi Linux / Samba zalohuji adresar /home prikazem tar
> -cvzf do jednoho velkeho souboru. Ten se pak vypaluje na DVD a
> uklada jako zaloha dat. Problem je pri pouziti zaloznich dat ve
> Windows, soubor jde otevrit bez problemu, ale je zmatlana cestina,
> leckdy tak dokonale, ze nejde poznat vubec nic z nazvu, jen
> pripona. Jednoznacne jde o problem s ruznou cestinou, ale nenapada
> me nic rozumneho jak resit bud ukladani nazvu jiz v Linuxu a nebo
> preklad nazvu ve Windows. Verze Samby 3, Windows ruzne (98 - W_XP).

Nekde jsem cetl (sam Sambu jeste neprovozuji), ze Samba 3 prinasi
moznost ukladani nazvu souboru v jednotne znakove sade UTF-8 bez
ohledu na to, v jake byly nazvy souboru, ktere prikvacily od Woken.
Pak je vsechno spravne cesky jako z Woken, tak z Linuxu pri spravne
nastavenem lokalnim prostredi Linuxu. Doufam, ze je to tak. Povazuju
to za bezvadnou moznost.

Neni treba u vas problem v tom, ze ten tar.gz otvirate napr. ve Woknech s
Total Commanderem ocekavajicim windows-1250 a vytvoril jste ho v
Linuxu s nazvy souboru v UTF-8? Pokud to tak je, co zkusit prelozit
nazvy souboru na tech sdilenych linuxovych svazcich, zmenit znakovou
stranku souboroveho systemu, kdyz uz pouzivate archivy jednoho systemu
na systemu jinem?

Jen tip.

VM