Samba a sitovy tisk pres printserver

Martin Majkus xmajkus na fi.muni.cz
Pondělí Červen 21 14:33:12 CEST 2004

Zdravim,

mam sitovou tiskarnu (Kyocera KM-2030) pripojenou paralelnim portem k
printserveru Edimax, na ktery posila sve tiskove ulohy samba (verze ze
stable debianu bezici na stable debianu).

Cas od casu se mi stava, ze mi tisk pada. Projevuje se to tim, ze lpq
hlasi "sending job", printserver sviti, ze posila data pres paralelni
port, tiskarna nehlasi nic. Jedine reseni je stopnout lpd, smazat jeho
tiskove ulohy a restartnout printserver. Potom po nahozeni lpd vse zase
jede.

Premyslim, cim to muze byt, jestli spatnymi drivery pro Windowsy, ktere
generuji kod, chybkou v lpd ci sambe, chybkou v printserveru ci samotne
tiskarne. Nesetkali jste se s tim nekdo?

A ted obecne - chci poridit novou tiskarnu a premyslim o tom, jestli by
nebylo lepsi koupit nejake HP s integrovanym printserverem (tedy s RJ45
rozhranim - navic tech jejich printserveru je nekolik) a tisknout na ni
z Win pres sambu nebo jestli radsi u tech Win stanic nastavit TCPIP
printing.

Pokud mate nekdo zkusenosti, tak mi prosim dejte vedet (s takovouto ani
nemuzu odjet na dovolenou :-)

S pozdravem

	Martin Majkus