gzip-jak ziskat originalni jmeno

Miloš Dvořák milos na rosice.cz
Úterý Červen 22 06:54:13 CEST 2004

> Date: Tue, 22 Jun 2004 01:49:39 +0200
> From: Petr Vileta <petr na practisoft.cz>
> To: linux na linux.cz
> Subject: Re: gzip-jak ziskat originalni jmeno

> Protoze jsem se snazil z rpm nainstalovat na muj RH7.3 nejdrive zip.*.rpm a
> ono to hlasi, ze chce glibc.so.6 ve verzi 2.3.x, kdezto ja mam 2.2.4, takze
> zip ani unzip proste nemam :-)

Tady je link na RPM právě pro vaši distribuci:

http://ftp.linux.cz/pub/linux/redhat/linux/7.3/en/os/i386/RedHat/RPMS/zip-2.3-12.i386.rpm

RH 7.3 mám rád, používám ho na desktopu i notebooku, přestože je to už
oficiálně nepodporovaná verze. Základní support distribuce (tj. jen
security updaty) pokračuje v projektu Fedora Legacy, ale s určitým
zpožděním (např. druhá mremap() chyba v jádru 2.4.x asi 3 týdny oproti
běžným distribucím), které může být pro provozování serveru kritické:
http://www.fedoralegacy.org/updates/RH7.3/

> Koukal jsem na nejake stranky s balicky pro RH a nikde to tam nevidim. Tedy
> vidim, ale je u toho napsane vzdycky RG8, RH9 nebo Fedora. Myslite ze tu
> glibc 2.3.x muzu beztrestne nainstalovat? Nebude to necemu vadit, jako ze by
> mi neco prestalo fungovat? Ja jsem programator a do instalaci se moc nehrnu,
> takze fakt netusim, co to muze zpusobit.

Glibc obsahuje základní knihovny C a je to spolu s jádrem nejdůležitější
část systému. Upgradnout glibc jsem nezkoušel právě kvůli obavám
z "rozvrtání" půlky systému, přestože si vyšší verzi už několik zajímavých
programů žádalo. Takže doufám, že se někdo zkušenější podělí s poznatkem,
zda jsou tyto obavy oprávněné nebo zbytečné.

MD