gzip-jak ziskat originalni jmeno

Petr Aubrecht aubrech na labe.felk.cvut.cz
Středa Červen 23 09:34:49 CEST 2004

On Tue, 22 Jun 2004 21:27:01 +0000, Jan Houstek wrote:

> Tohle uz vubec nechapu, tim akorat dosahnete toho, ze zabalite dany soubor
> gzipem a vysledku misto .gz date znacne matouci priponu .zip. O co vam
> vlastne jde?
> -- Honza Houstek

Podle vseho, co vim, je gzip zameren pouze na packovani streamu. Takze se
vubec nestara o nejaka jmena souboru. Takze kdyz mate ABC.gz, tak to udela
ABC. Navic je urcen pro MOVE, tedy po spakovani smaze original, po
rozpakovani smaze archiv.

gzip se proto pouziva v kombinaci s prikazem tar, ktery zase umi davat
dohromady jenom soubory, ale nestara se o pakovani (teda nakonec ho tam
dali, ale mozna i tak interne vola gzip).

Petr