gzip-jak ziskat originalni jmeno

Čtvrtek Červen 24 09:07:43 CEST 2004

On Tue, 22 Jun 2004, Jan Houstek wrote:

> Tedy vubec jsem nesledoval dosavadni thread, a mozna mi neco seredne
> unika, ale proc proste ten *.zip nerozbalit unzipem? zip != gzip.

Presne tak. Je pravda (a sam jsem tim ponekud prekvapen), ze gzip dokaze
rozbalit i zipove archivy obsahujici *prave jeden* soubor, ale neda se
rict, ze by nejak moc rozumel jejich metadatum, jak lze snadno nahlednout
z vypisu gunzip -l archiv.zip. Coz take vysvetluje potize s -N, protoze to
sice funguje spravne, ale pouze na souborech vyrobenych gzipem.

Co se tyce likvidace puvodniho souboru, tak je to proste umysl, ze se to
tak ma chovat. Pokud to neni zadouci, pak jsou asi nasledujici moznosti
1. pouzit zcat (gunzip -c), 2. vyrobit hardlink a na ten pustit gunzip -f,
3. patchnout gzip, aby umel -k/--keep jako bzip2 :)