Firefox a Thunderbird

Michal Krause mkrause na iinfo.cz
Pátek Červen 25 09:54:00 CEST 2004

On 24/06/2004, Tomas Hubalek wrote:

> upgradoval jsem z Mozilly na FireFox a Thunderbird a ma jeden problem.
> Kdyz jsem drive mel v mailu odkaz na nejakou stranku, a kliknul jsem
> na nej (nejcasteji prostrednim tlacitkem) tak se mi otevrelo
> v prohlizeci (nejcasteji v nove zalozce ;-).

Tehoz lze dosahnout asi takto:

a) v ~/.thunderbird/default/<zmet znaku>/prefs.js je treba najit radek
   zacinajici na user_pref("network.protocol-handler.app.http"
   a zmenit jej na toto:
   user_pref("network.protocol-handler.app.http", "/usr/local/bin/ffox");
   Pokud tam takovy radek neni, je treba jej pridat.

b) skript uvedeny jako druhy parametr (v nasem pripade
   /usr/local/bin/ffox) pak vypada zhruba takto:

#!/bin/sh

if [ ! -z "$1" ]; then
        /usr/loca/firefox/firefox -a firefox -remote "openURL($1,new-tab)"
else
       /usr/local/firefox/firefox
fi

Kdyz se spusti bez parametru, nastartuje se normalne firefox, pripadny
parametr je pak povazovan za adresu, kterou se pokusi otevrit v bezicim
firefoxu do noveho tabu. Jistou nevyhodou je, ze pokud firefox nebezi
a tento skript se spusti s parametrem, nenastartuje ho. K tomu by se asi
musely pridat nejake hratky s fuser nebo nejak jinak overovat, zda bezi
ci nikoliv.

Pozor, pro nejnovejsi verzi firefoxu NESMI byt mezi carkou a new-tab
mezera, jinak to nefunguje (drive s tim nebyl problem).

S pozdravem
Michal Krause
--
Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka