paleni DVD

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pondělí Červen 28 11:08:27 CEST 2004

On Mon, Jun 28, 2004 at 09:27:04AM +0200, Cyber-Duracel wrote:
> Dobry den,
-''-

> takze jsem se v tom paleni nejak ztratil, jestli me muzete malicko
> popostrcit vpred spravnym smerem. Nasel jsem dvd+rw-tools, dvdrtools
> (growisofs a dvdrecord) a pak jeste cdrecord-prodvd + skript
> cdrecord-wrapper.sh ktery plni nejakou promenou aby se to dalo pouzit.
Ja som sa s tym tiez dlho babral (mam ale nejaky NEC ND-2500A), a zostal som
pri dvd+rw-tools. Vie sice len ISO9660 (+ multisession, alebo single session
vlastny predpripraveny filesystem), ale prave na zalohu to podla mna nevadi.
dvdrecord sa mi nejak zmysluplne spojazdnit nepodarilo, co je podla mna skoda,
lebo na tej istej masine mam aj CD napalovacku a cdrecord s nou pracuje uplne
perfektne.

S growisofs som teda napalil uz asi 25 DVD-R (plus asi 5 som pokazil pri
experimentoch :-)) a ziadna chyba, aj rychlost si sam reguluje a nevadi ked
palim cez siet ktora je pomalsia ako rychlost palenia.

Pouzivam nasledujuci skript:
#!/bin/sh

[ -z "$1" ] && exit

if [ -e "$1" ]
then
        echo "You have to specify a label first"
        exit
fi

label="$1"
shift
[ -z "$1" ] && exit

mode="-Z"

[ "`file -s /dev/scd0`" = "/dev/scd0: ISO 9660 CD-ROM filesystem data" ] && mode="-M"

growisofs -V "$label" $mode /dev/scd0 -J -R "$@"

echo "Comparing..."

mount /dev/scd0 /mnt/cdrom1 -o ro;for i in *;do [ -e "/mnt/cdrom1/$i" ] || continue; echo $i; cmp "$i" "/mnt/cdrom1/$i";done;eject /dev/scd0

Prvy parameter je label, zvysok je zoznam suborov/adresarov popripade
parameter growisofs-u. Skript ma okrem ineho vyhodu, ze spozna, ci tam uz je
nieco napalene, teda ci ma pripalit sessnu alebo spravit od nuly. Porovnavanie
mozes pripadne vyhodit, mne to este chybu nehlasilo.

@all: inac ked chcete lacne DVD media, skuste dretschler.at alebo amazon.de,
snad niektory z nich dodava za rozumne ceny aj do .cz/.sk.

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
              To boldly go where I surely don't belong.