Prenos vetsich souboru pres mail.

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Úterý Červen 29 00:09:11 CEST 2004

On Mon, 28 Jun 2004, Josef Kufner wrote:

> mno, pokud se mail prenese na server cely a ten mu pak rekne ze ho
> nedoruci, protoze je moc velky, tak by se s nejakym delenim mailu
> nemuselo patlat. Rovnou by mohl server nekam ulozit prilohu a do mailu
> dat link. vyresi se tim neefektivni prenos souboru ze serveru klientum,
> ale porad to bude posilani souboru na server, ale to uz sit nezahlti...

Problem prenosu velkych souboru v SMTP neni ani tak v SMTP protokolu jako
takovem, ale v tom, ze se ten soubor (v drtive vetsine implementaci)

- musi na kazdem MTA nejdrive prijmout, ulozit na disk a pak zase odeslat
- prerusenou komunikaci nelze znovu zacit a navazat
- je velka sance, ze v pripade problemu bude mail replikovat, v krajnim
  pripade retezove a nade vsechny meze, to je pak teprve zabava
- krome neprilis standardizovane extenze SIZE (za DATA) neexistuje rozumny
  zpusob, jak predem deklarovat velikost mailu, a tedy neni ani mozne na
  to efektivnim zpusobem reagovat (navic i ten zmineny SIZE vetsina
  klientu neimplementuje, i kdyz RFC 2821 rika, ze minimalne u tech
  vetsich mailu by to udelat mel - should)

Jina vec je, ze kdyz mi nejaky inteligent posle 10MB .doc soubor,
obsahujici informaci, ktera by se normalne vesla do par desitek kB, a ja
jsem zrovna odkazany na GPRS pripojeni, tak mam pokuseni mu po navratu z
cesty v odpovedi poslat par GB souboru s bilym sumem, at si to taky
uzije.

-- Honza Houstek