SW pro generovani galerie fotek

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Červen 29 14:50:33 CEST 2004

On Tue, Jun 29, 2004 at 11:10:01AM +0200, Jan Kasprzak wrote:
> [...]
> : >         Pruzkum verejneho mineni: co pouzivate a co byste doporucili
> : > za SW pro generovani galerie fotek (fotoalba)? Chtel bych aby to melo
> : > pokud mozno nasledujici vlastnosti (podle dulezitosti odshora dolu):
> :
> :  gthumb (gnomacky pic viewer)
> :
> :  - oznacit pozadovane obrazky
> :  - menu: nastroje -> WWW album
> :
> :  IMHO je to celkem pouzitelne.
>
> 	Gthumb je dobry (prohlizim v nem fotky), akorat by mel umet na jeden klik

 Ja pouzivam gtksee (i kdyz to na tom s tim rotovat jeste hure). Todle v
 tom Gthumbu by  asi nekdo s dostatecnou motivaci mohl  opravit a pridat
 tam nejaky hotkey na otoceni.

> zrotovat obrazek na vysku (ted se to dela asi na tri kliky). Neumi do
> vygenerovaneho alba pridat vsechny EXIF informace jako textovy soubor a neumim
> tam rozumne menit vzhled (ale jeste jsem nestudoval, jak se presne konstruuje
> theme) - konkretne bych potreboval mit moznost stanovit jestli se vypise k fotce
> ohniskova vzdalenost skutecna nebo EQ kinofilmu.

 Theme to dela  pokud mne pamet nemate pomoci CSS. Osobne  bych to videl
 jako takovy  produkt jak  kamaradum ukazat  fotecky apod. Nic  v nejake
 profesionalni  rovine. Docela by  mne  zajimal nejaky  soft (nejlepe  s
 exportem do  XML) pro  organizaci nejakych rozsahlych  veci. Ze stranek
 bins je odkaz na http://www.nother.net/zoph/  coz neni zle. Pokud by to
 nebyla web aplikace bylo by to jeste lepsi.

> 	Marcel Kolaja poradil BINS, to vypada taky zajimave.
> No uvidim, treba si napisu milion prvni polofunkcni aplikaci v Perlu,
> ktera mi bude vyhovovat :-) Pouzil bych ImageMagick, exifprobe a Image::Info.

 Co pridat podporu EXIF do toho Gthumbu nebo neceho jiz existujiciho? ;-)

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/