Snizovani spotreby energie

Tomá? Sukdol suki na magicnet.cz
Středa Červen 30 09:18:38 CEST 2004

Dne Wednesday 30 June 2004 01:03 jste napsal(a):

> Ja nevim, ale podle me tech 24W je prikon kdyz uz se disk toci, ale pri
> rozbehu muze tak 2-3 sekundy brat neco kolem 32W a v prvni sekunde klidne i
> 50W. Vychazim ze zkusenosti s beznymi motory (3x400V), kde se bezne davaji
> takzvane "motorove" pojistky nebo jistice. Jenze jedno jsem je neml a mel
> jsem jen ty normalni a pro motor, kde byly 6A motorove jsem musel nacpat
> 20A normalni, aby se pri rozbehu nespalily.

To je pekne ale v disku neni pro pohon ploten pouzit asynchronni motor, ale
synchroni, krom toho spotrebovana energie pri rozbehu bude (zanedbame-li
ztraty). stejne velka jako hybnost rotujicich casti. A tam bych videl rozdil
mezi vytahem, cirkularkou nebo diskem.

No a hlavni argument, jestli je spotrebovana energie pro rozbeh tak velika,
lze predpokladat, ze se pri castych startech disk znacne otepluje. A to neni
pravda. :-)

								T.S.