Snizovani spotreby energie

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Středa Červen 30 01:03:18 CEST 2004

> Kdyz se podivam na nahodne vybrane modely od Hitachi (maji na webu
> pomerne detailni specifikace), tak vidim
>
>                               startup          idle
>                               (max. peak)    (active)     sleep
> IC25N080ATMR04   (notebook)      4,7 W        0,95 W       0,1 W
> HDS722516VLSA80  (desktop)      24,0 W (*)    5,0  W       ?  (**)
>
> (*)  vypocteno z max. proudu na 12 V a 5 V
> (**) neuvedeno, predpokladejme, ze je to asi 1/10 hodnoty pro idle
>
> Pokud budeme pocitat 5 sekund na roztoceni disku a celou dobu uvedeny
> spickovy prikon, tak to mame 23,5 resp. 120 J. Coz je energie, kterou
> [...]
Ja nevim, ale podle me tech 24W je prikon kdyz uz se disk toci, ale pri
rozbehu muze tak 2-3 sekundy brat neco kolem 32W a v prvni sekunde klidne i
50W. Vychazim ze zkusenosti s beznymi motory (3x400V), kde se bezne davaji
takzvane "motorove" pojistky nebo jistice. Jenze jedno jsem je neml a mel
jsem jen ty normalni a pro motor, kde byly 6A motorove jsem musel nacpat 20A
normalni, aby se pri rozbehu nespalily.
--
Petr