Interpret FORTHu

Vladimír Láník reddragon na lanelec.spk.cz
Pondělí Březen 1 21:13:35 CET 2004

On Mon, Mar 01, 2004 at 08:13:50PM +0100, Zdeněk Gála wrote:
> Dobry den,
> byl jsem postaven pred ukol napsat subj. na minimalni konfiguraci. Jedna se o
> hraci automaty. Jsem ale zacatecnik a ptam se na radu. Kde zjistit info.
> nejlepe cesky. Myslim tim info o subj, sluzbach jadra atd.
> Dekuji, DZDZD.
To je trochu široká otázka. Na internetu je spousta informací i
použitelných zdrojáků, nicméně naprostá většina je v angličtině.
forthovský interpret/kompilátor by měl být napsán zčásti ve strojovém
kódu (jádro), zbytek pak v samotném forthu.
Zajímavé weby: www.forth.org, www.forth.org.ru (velmi živá komunita,
forth měl být kdysi oficiálním jazykem pro psaní softwaru v rámci
RVHP;-)).
V češtině toho mnoho nevyšlo, snad jen Programování ve forthu, kterou
vydalo JZD Slušovice (blahé paměti;-)). Ale tam o psaní vlastního
překladače moc nenajdete. Jako mnohem lepší bych viděl prostudovat přímo
zdrojáky. Pro Linux existuje řada forthů, jmenovitě isForth, bigForth,
gforth, PFE a několik dalších.
Taky záleží na tom, kterého standardu se chcete držet, zda ANSI, Forth 83,
nebo FIG Forthu.

--
Vladimír Láník <reddragon na lanelec.spk.cz>
   "For the first time in a long time