Jaký filesystém, jaké zálohování ?

Vancl Miroslav (QRIS) Miroslav.Vancl na qris.cz
Pátek Březen 5 08:31:18 CET 2004

Pro pobočku firmy připravuju server (hlavně SAMBA+IMAP4), takže tam budou
desítky GB (odhaduju max. 100 GB) dat na IDE disku.
Mám tam sice teď Reiserfs nad RAID1 (mirroring) ale řádný externí backup se
mi zdá přesto vhodný.
Mohl by mi někdo poradit rozumně drahé záloh. zařízení ? Nejvíc by se mi
líbila možnost zálohování na výměnný disk, ale muselo by to být hot-swap (a
pokud možno IDE) - existuje něco takového ?

A ještě ten filesystém - co byste radili Reiser nebo ext3, nebo ještě nějaký
jiný (třeba XFS) ?

Díky za každou radu

Miroslav Vancl
správce operačního systému