Jaký filesystém, jaké zálohování ?

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pátek Březen 5 09:32:17 CET 2004

On Fri, 5 Mar 2004, Vancl Miroslav (QRIS) wrote:

> Pro pobočku firmy připravuju server (hlavně SAMBA+IMAP4), takže tam
> budou desítky GB (odhaduju max. 100 GB) dat na IDE disku.  Mám tam sice
> teď Reiserfs nad RAID1 (mirroring) ale řádný externí backup se mi zdá
> přesto vhodný. Mohl by mi někdo poradit rozumně drahé záloh. zařízení ?
> Nejvíc by se mi líbila možnost zálohování na výměnný disk, ale muselo by
> to být hot-swap (a pokud možno IDE) - existuje něco takového ?

O zadnem rozumne drahem hot-swap diskovem reseni nevim a uz vubec ne pro
IDE. Navic mam obavy, ze s beznym softwarem (napr. linuxovym kernelem) vam
na IDE hotswap prilis fungovat nebude.

Se SCSI to je o necem jinem, ale zalohovat 100 GB dat na SCSI disky je
trochu luxus (nemluve o tom, ze nejaka ta DDS4 by uz mozna vysla levneji).

Pokud ustoupite od toho hot-swapu, tak velmi levne reseni je skutecne
nejaky vyhrazeny pocitac s IDE disky. Jinak jedine paska.

> A ještě ten filesystém - co byste radili Reiser nebo ext3, nebo ještě
> nějaký jiný (třeba XFS) ?

Kombinace samba + XFS funguje velmi pekne vcetne podpory ACL. Nicmene v
dnesni dobe by uz ACL mely umet i jine filesystemy (i kdyz zrovna reiser s
fungujicimi ACL umi asi jen SUSE, ja to kdysi zkousel po jejich vzoru
dopatchovat do jineho kernelu a dopadlo to zalostne).

Jinak je to skoro jedno, pokud na ten disk nemate nejake extremni naroky
(jako napr. ukladani hromady pidisouboru ci stovky tisic souboru v
adresari) a pokud neplanujete prilis caste vypadky proudu.

Na ten zalohovaci disk, pokud to tedy bude disk, dejde ext2.

-- Honza Houstek