Jednoduche shapeovani?

prymek na email.cz prymek na email.cz
Sobota Březen 6 13:07:34 CET 2004

Dobry den,
mam nasledujici problem:

Se sousedem mame spolecne pripojeni do Internetu,
pres levny router, ktery neumi shaping.
Problem je v tom, ze kdyz ja stahuju vetsi soubor,
zaberu skoro celou sirku pasma a soused si ani nestahne
postu :[

Nevim, v cem by mohl byt problem, napadlo me:
1. soused ma o hodne slabsi pocitac nez ja
 - muze to mit na to vliv? (nejaka rychlost odezvy a tak)
2. ja mam Linux a on W98. Kamarad mi rikal, ze pri
 podobne konfiguraci mu Linux provadel to same - Win si
 ani neskrtnou...
3. Nevim

Jako nejjednodusi reseni mi pripada, kdybych nejak mohl
regulovat datovy tok z/do MEHO pocitace primo V NEM.
Vim, ze neco takoveho v jadre funguje pri routingu,
ale jde to i jen pro jeden pocitac, na kterem to jede?
Popripade existuje nejaky jiny SW, ktery by dokazal
odchozi pakety "priskrtit" ?

Dekuji

Miroslav Prymek

Opel Asko má nového majitele a je 7x lepší. http://www.email.cz/opelasko