Jednoduche shapeovani?

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Sobota Březen 6 15:37:04 CET 2004

> 1. soused ma o hodne slabsi pocitac nez ja
>  - muze to mit na to vliv? (nejaka rychlost odezvy a tak)

U malych datovych toku by tohle nemelo mit vliv.

> 2. ja mam Linux a on W98. Kamarad mi rikal, ze pri podobne konfiguraci
> mu Linux provadel to same - Win si ani neskrtnou...

Implementace TCP/IP stacku v Linuxu rozhodne neni nejak dominantni.
Neni to nejaky problem s kolizema? Jake tam je medium (100/10 Mbit,
HD/FD)? Zkuste na obou linkach vynutit 10 Mbit, half-duplex, jestli to
vyresi situaci.

> Jako nejjednodusi reseni mi pripada, kdybych nejak mohl regulovat datovy
> tok z/do MEHO pocitace primo V NEM. Vim, ze neco takoveho v jadre
> funguje pri routingu, ale jde to i jen pro jeden pocitac, na kterem to
> jede? Popripade existuje nejaky jiny SW, ktery by dokazal odchozi pakety
> "priskrtit" ?

Omezit odchozi tok je snadne, staci na prislusny interface povesit nejaky
Qdisc, ktery umi omezit tok (napr. TBF nebo HTB).

Vy potrebujete ale spis omezit prichozi tok, coz je principielne trochu
problem. Primo totiz lze kontrolovat akorat to, co odesilate, nikoliv co
prijimate. Pri omezovani prichoziho trafficu se vyuziva vlastnosti TCP --
kdyz pakety prichazeji rychleji nez je pozadovano, zacnou se zahazovat a
protistrana tok snizi.

V linuxu ingress qdisc nejak implementovany je, je to volba jadra
CONFIG_NET_SCH_INGRESS (modul cls_ingress.o), ale nikdy jsem to nepouzil.
AFAIK umi omezit pouze celkovy traffic (coz by vam mohlo stacit).

Zkuste si trochu pocist na http://lartc.org.

-- Honza Houstek