viceportova NIC vraci ruzne MAC

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Úterý Březen 9 09:11:33 CET 2004

On Monday, March 08, 2004 8:39 PM [CET], Cocek Pavel Ing.
<cocek na vukv.cz> wrote:

> Dobry den,
> mam nasl. problem:
>
> V serveru mam dvouportovou sitovku. Na kazdy port jsou nastaveny
jine
> IP adresy.
> Oba porty jsou pripojene do switche.
>
> Kdyz na jine Linux stanici v siti opinguji jednotlive IP a pak dam
> arp -a ukaze se mi u jednotlivych IP stejna MAC adresa.

nepises jak to je zapojeny (zda jsou ty porty ve switchi kazdej v jiny
VLAN). Pokud na sebe ty porty, vidi pak ale nastava situace na kterou
jsem nedavno taky narazil. Linux (RH urcite) je defaultne nastaven
tak, ze mu je jedno (!) z kteryho interface prijde ARP request -
hlavne, ze je na nejaky IPcko, ktery je na tom stroji nahozeny (udajne
to ma pomahat pri load balancingu atd). Cili okolnim strojum se v
tomhle pripade bude jevit, ze dane IPcko kazdou chvili meni MACku
(zalezi, kterym interfacem proleze ARP broadcast do toho stroje driv).
Reseni je nastavit TCP/IP system tak, aby odpovidal na ARP requesty
danym interfacem jen pokud je dotaz vznasen na IPcko na tomto
interfacu pridelene (/proc/sys/net/ipv4/conf/all/rp_filter)

> Pokud dam arping -b a IP jednoho z portu sitovky, pri behu arpingu
se
> mi meni MAC adresy stridave.

viz vyse.

D. Toman