symlink /tmp a crontab

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Neděle Březen 14 12:42:23 CET 2004

Pred casem tu sel thread o (ne)problematicnosti symlinku /tmp -> /var/tmp
(nebo kamkoliv jinam). Psal jsem, ze jsem s tim mel problemy, ale
nevzpomnel jsem si jake.

Prave jsem si na jeden vzpomnel -- crontab z vixie cronu (alespon ve verzi
3.0pl1-72 z Debian Woodyho) nefunguje, je-li /tmp symlink. Je to zpusobene
tim, ze v crontabu byla dira ve spatne manipulaci s docasnymi soubory a
tohle je "quick and dirty" oprava, ktera pri instalaci crontabu do cilove
destinace kontroluje kazdou cast cesty k docasnemu souboru, zda se nejedna
o symlink.

V cronu uz to v novejsich verzich mozna bude vyresene (nehlede na to, ze
lze pouzivat i jine crony nez ten od Paula Vixie), ale princip to je dost
obecny na to, aby se objevil i u jinych programu.

-- Honza Houstek