Jak je to s modulama v modules.conf?

Jirka Mares linux na edoras.cz
Středa Březen 17 13:19:33 CET 2004

Zdravim

Jakozto linuxak zacatecnik se snazim do Debianu pridat moduly pro
Adaptec Raid ASR2120. Vse se mi dari - ale na jednu vec stale nemohu prijit.
Mam v systemu modul aacraid. Pokud jej rucne zavedu "insmod aacraid",
vse funguje OK. Ale pokousel jsem se nejak vysvetlit systemu, aby ten
modul zavedl automaticky po startu. Vycetl jsem, ze musim zadat modul do
/etc/modutils, tam jsem si vytvoril soubor "scsi" a do nej napsal "alias
scsi_hostadapter aacraid". Pote jsem spustil "update-modules". Kontrolou
jsem si overil, ze v souboru "/etc/modules.conf" se opravdu nachazi onen
radek, ktery jsem napsal do souboru /etc/modutils/scsi a restartoval
jsem system.
Kupodivu ale behem startu se neobjevila zadna hlaska o nalezenem radici,
ani po startu prikaz dmesg mi nic o radici nevypsal. Teprve kdyz se
pokusim pristoupid k disku sda "fdisk /dev/sda", najednou se objevi
hlaseni, ze se nahrava modul aacraid.
Proc se ostatni moduly v modules.conf nahravaji hned po startu, zatimco
tento muj modul, ktery jsem si tam pridal, se nahrava, teprve az kdyz
volam disk /dev/sda???

Dekuji za radu

Jirka Mares