SMART a off-line testy disku

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pátek Březen 19 11:37:16 CET 2004

Tibor Pittich wrote:
: > 	Tedy jeste jednou - a prosim odpovidajici o odpoved na to na co se
: > ptam: Jak spoustite self-testy na discich, ktere nepodporuji automaticke
: > spousteni self-testu samy? Umi to nejak smartd? Pokud ne, lze pri spustenem
: > self-testu mit smartd pusteny i smartd? Nektere disky tusim self-test
: > prerusi pri obdrzeni libovolneho SMART prikazu (tedy zrejme i pri periodicke
: > kontrole parametru disku, kterou smartd provadi). Je tady nekdo, kdo neco
: > takoveho pouziva? Jake s tim mate zkusenosti?
:
: ak tomu dobre rozumiem teda, potrebujes spustit jednorazovo self test
: zvolenej urovne a potom si precitat vysledok. to sa robi napriklad takto:
:
	No hura. Uz se blizime. Jen vypustit to "jednorazovo". Jde mi o
to, jak kontrolovat disky, ktere se neumi kontrolovat samy, abych to nemusel
delat rucne. Cili neco, co pusti test, precte vysledek, a kdyztak zarve.
Umi toto smartd? Pokud ne, nejspis bude treba na to napsat skript.

: # smartctl -t TYP_TESTU /dev/hda
: po short napriklad je treba pockat 2 minuty zhruba, potom
:
: # smartctl --log=selftest /dev/hda
: pre zobrazenie vysledku.

	No jo, a co je to "pockat"? Neposilat zadne SMART prikazy?
Pak by se mi do toho bezici smartd mohl plest. Cili je treba zastavit
smartd a pak ho znovu spustit?

	A jeste se vracim k otazce, co jsou jednotlive typy testu
a jak casto je vhodne je spoustet.

	No nic, vypada to ze tady kazdy tomu SMARTu rozumi asi tak jako ja,
tedy budu zkoumat sam.

: smartctl -h je zaujimave citanie tiez, je tam aj priklad pre 3ware radic,
: mozno smartctl obsahuje dake rozsirenia pren..
:
	Ale houby. Uz jsem jednou psal - nezabyvejte se 3ware. Jak byste
to resili na normalnim radici?

-Yenya

 Any compiler or language that likes to hide things like memory allocations
 behind your back just isn't a good choice for a kernel.   --Linus Torvalds