XFree86 3.3.5 na workstation ft. XFree86 4.3.0.1 na servri a prepinanie klavesnice

Lubos Moscovic herrman na herrman.sk
Neděle Březen 21 17:15:52 CET 2004

Zdravim vsetkych linux pozitivnych.
Po case opat zaotravujem s klavesnicoidnym problemom.
Pred casom som instaloval do skoly vramci jedneho projektu X-server a
par pracovnych stanic k nemu, aby mohli studenti cez prestavky
browsovat po nete, zoznamili sa s linuxom, popripade robili nieco
uzitocne (nestihnute domace ulohy 8-)). Ako server som zvolil debiana
(updatnuteho na sida) na ktorom teda bezi XFree86 v4.4.0.1 a KDE3.2 a
nejaky ten OOo1.1. Pracovne stanice su stare 486, 133 s radovo 8 mb RAM
a obcas dost malym diskom. V zachvate inteligencie som na ne
nainstaloval starsieho debiana 2.2 (potato), na ktorom bezi XFree86 v3.3.5.

A tu niekde zacinaju moje problemy. Vsetko totiz funguje tak ako ma az
na to, ze nie som schopny prepnut klavesnicu na slovencinu. Kxkb v okienku
iba nakresli err a pisem dalej len anglicky. Skusal som vselico mozne aj
nemozne ale nic nezabralo. Jedine dva uspechy boli, ked sa mi klavesnicu
sice
podarilo prepnut (1. cez xkbsel, alebo aj po dlhom boji 2. cez kxkb /ale
iba v kde3.1.5/ ), ale nasledne, ci uz hned alebo po odlogovani usera mi
pracovna
stanica zatuhla (spadla alebo kompletne death). Bud ostal vytuhnuty
kurzor mysi (cierna obrazovka) a uz to nerozchodila (horsi pripad).
Alebo spadla do
textovej konzoly s hlaskou : Xserver caught signal 11. Aborting. A
nasledovalo asi 15 riadkov popisanych prevazne cislami. Co znamenaju
netusim.

Takze otazka je asi jasna... Ako z toho von?
Cital som uz vseliake navody, ale akosi nic nepomohlo. Zatial sa mi
nikdy nepodarilo prepnut klavesnicu na urovni Xov.
Krajne riesenie, ktore by pomohlo je reinstal, resp. upgrade pracovnych
stanic na nove X. Ale ruku na srdce, komu by
sa pri takom HW do takehoto niecoho chcelo ist?
Vopred dakujem za vzdy plodne rady.

So sudruzskym pozdravom
Lubos "herrman" Moscovic
HOWG