mysql z shellu a monitoring

Martyn conf. mkudlacekconf na centrum.cz
Pondělí Březen 22 11:42:22 CET 2004

Zdravim,

chtel bych se zeptat na takovou "chutovecku". Neni to nic zivotne
duleziteho, ale mohlo by to zprijemnit a vylepsit "muj" dosavadni zivot:-)
Jde o to, ze momentalne si monitoruju chod serveru pomoci ruznych nastroju
(awstats, bandwidthd, mrtg) a pak pouzivam ty nejjednodussi (jako ping,
last, du adresare, df...) o ktere se mi stara cron.

a) mene dulezite: zajimalo by me, zda existuje nejake uplne jednoduche
pocitadlo, ale osvedcene a fungujici (na zpusob bandwidthd, ktere mi moc
nefunguje a pri kazdem restartu systemu se vynuluje) a stacilo by
monitorovat (pokud ne podle ip adresy vnitrni site) tak prutoku jednou
sitovkou a druhou za urcite casove obdobi (mesic). Jde o to sledovat, kolik
se z vnitrni site (a nejlepe jednotlivych pocitacu - staticke IP) prenese
pres server do a z internetu a kolik se prenese z Internetu primo na a z
weboveho serveru.

Pokud by umel i maximalni propustnost v danem okamziku (tzn. zda nam
provider skutecne dodrzuje garantovanou rychlost pripojeni, bylo by to
uplne skvele. Pouzival jsem siege, ale docela hodne zatezoval sit
(propustnost mozna ani jinak sledovat nejde, ale taky si nemuzu dovolit,
aby mi kazdou minutu uplne zahltil sit). Pokud nic lepsiho neexistuje, nevadi.

b) zda se da vyhodnocene udaje (napr. pokud se nedopingnu na dane servery,
tak se mi vytvori errorping.cvs soubor) vlozit do mysql databaze primo z
shellu napr. sh. tzn. aby vzal urcite udaje (pripadne soubor, treba v csv)
a pridal ho do databaze uplne automaticky (napr. 1x za den pres cron).
Zatim znam pouze ovladani mysql databaze pres prikaz mysql -u martyn -p,
zadani hesla, a ted teprve psani prikazu... to si vsak nedokazu predstavit,
zda by slo zautomatizovat.

Za pripadne odpovedi ci nasmerovani diky

Diky