Edimax EW-7126 PCI s Chipset Realtek 8180L

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Březen 22 20:44:34 CET 2004

On Mon, 22 Mar 2004, Michal Kaspar wrote:

> Kartu s tímhle chpsetem jsem o víkendu zprovozňoval na RH 7.2 s
> posledními updaty od RH. Pokud jsem používal ovladače, určené pro RH 7x
> (a podle dokumentace tedy gcc 2.9x), tak to končilo zhruba takovýmto
> oopsem a ovladač v podstatě zamrzl (v lsmod u něj bylo initializing).
> Pokud jsem skompiloval verzi pro RH 9x, začalo to bez problémů fungovat.
> Nakonec jsem tedy použil verzi 1.5 pro RH 9. Zkuste tedy případně jádro
> z příslušných verzí RH a experimentovat s různými verzemi ovladače.

Hotove binarni moduly nejsou prilis zajimave, takze stavet lze v soucasne
dobe na tech dvou .o souborech, jeden je ubastleny gcc-2.96, druhy gcc-3.2.?.
V te obalce rozdily v podstate nejsou.

Navzdory tomu, jak by to udajne melo fungovat i mimo RH, jsem to
nezprovoznil. Pouzil jsem na kernel stejne gcc kterym byl kompilovany ten
binarni ovladac, zkousel jsem ruzne verze a ruzne vetve jadra, ale porad
mi to po nahrati modulu padalo na hubu.

Bud ja, nebo soudruzi od Realtecu nekde delaji chybu. Nic to nemeni na
tom, ze by ty previty mel nekdo dostatecne silny dokopat ke zverejneni
toho zdrojaku, pouzivani proprietalnich binarek a jeste k tomu v jadre se
vyhybam velkym obloukem (s tou kartou jsem se potykal jen ze zvedavosti).

-- Honza Houstek