System na udrzbu minidistribuce [WAS: OT: distro na router]

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Čtvrtek Březen 25 13:56:15 CET 2004

> - ked to orezes, mas problemy s updatmi, takze to musi zostat relativne
> velke

Nemam. To je prave jedna z tech mych idei, updatovat budu jen tu 'lihen',
coz bude nekde stranou udrzovana neocesana distribuce. Ten muj metasystem
pak pozna, co bylo updatovano a na cilove stroje to nahraje uz jen na
urovni souboru.

> - ked sa disk pokazi, transfer dat z backupov je priamo umerny velkosti,
> a ked to prenasas cez internet a bezne linky (ADSL/kabel), zbytocne to
> zdrziava

Cilem je dostat se s distribuci pod rekneme 50 MB, aby se to dalo
provozovat na 64 MB flashi. Niz uz jit nepotrebuju a tech 50 MB pres sit
se da snest (navic cele se budou prenaset malokdy).

> - z ineho media ako disku sa to z praktickeho hladiska bezat neda: CD sa
> neda automaticky updatovat, flash by vysiel relativne drahy a musis to
> este dotunovat aby stale niekam nezapisoval (noatime, cron, ....)

Tohle je trochu jina vec, kterou jsem nechtel rozebirat v tomto threadu.
Poslu to jako novy prispevek.

> - treba kopu funkcnosti navyse, vdaka ktorej si musis skompilovat a
> udrziavat vlastne package

Tohle si taky v pohode udelam na te velke distribuci.

> No a ked si zozenies nejaku specificku distribuciu na rutre, tak to ma
> zase tie nevyhody, ze si musis "prevyknut" a popripade to nepodporuje
> niektore veci, na ktore si bol zvyknuty z tej "velkej".

Presne tak. Jsem ochotny obetovat fakt, ze routerove distribuce jsou
opravdu optimalizovane na router (co do velikosti, struktury spoustecich
skriptu, software apod.). Mnohem vic ocenim, ze se mi bude router chovat
stejne jako velky system (a rozdil mezi 5 MB a 50 MB me netrapi).

> Ako som uz nacrtol, pracujem na vlastnej minidistribucii, ale to hlavne
> nie je ani tak minidistribucia ako platforma na tvorbu vlastnej
> minidistribucie.

Tak to me hodne zajima. Pouze ta platforma, protoze ja bych to chtel
postavit na Debianu (nic proti RH).

> Routehat sa da komplet automaticky rebuildnut, prebieha to v chrootnutom
> rootfs z uclibc, [...]
> No, napr. pri RedHate ma len glibc a glibc-common 52MB. Routehat dokaze pod
> 16MB napchat cele distro vratane mplayeru aj perlu :-).

To jsem taky zvazoval. Jenze v Debianu ma glibc 13.1MB (2.2.5 z Woodyho,
2.3.2 ze Sarge ma 15.9MB) a to mi nestoji za problemy s ulibc. Opet to je
pohodlnost, nejsem zvedavy na to, ze mi pak neco nebude fungovat, co jinde
funguje, a budu to muset extra pro ty routery ladit. Navic verim, ze i
tech 13.1MB by se dalo jeste znacne ocesat.

> Ked sa tak na to pozeram, a este pridam potrebu specifickych vlasnosti pre
> router/firewall, ktore tvoja distribucia pripadne vobec neposkytuje, tak to
> mozes robit rovno novu distribuciu :-).

Nevim o zadnych specifickych router/firewall vecech, ktere by moje
distribuce neobsahovala, nebo by nebylo trivialni to do ni pridat (napr.
proto, ze to uz udelal nekdo prede mnou - narazka na czf-debian).

> Ma to autotedekciu hardwaru, malo by to rozpoznat vacsinu IDE a SCSI
> radicov, USB sticky a PCI sietovky a mozno aj
> PCMCIA/Cardbus/zvukovku/TV-kartu [...]

Tohle me netrapi. Nez spolehat na nejakou autodetekci, to si radsi kazdy
cilovy stroj nakonfiguruju na miru, klidne vcetne kompilace kernelu,
bude-li tam napr. nejaka obskurni WiFi karta.

-- Honza Houstek