cestina v sambe verze 3.0.2 versus v. 2.2.x

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Pátek Březen 26 13:44:58 CET 2004

Dne Fri, Mar 26, 2004 at 11:33:04AM +0100, Vancl Miroslav (QRIS) napsal:

> vyzkoušené) sice správně zobrazují jména souborů a adresářů ale špatně
> pojmenování počítačů (přesněji komentáře k nim, ty bývají česky). Po
> obnovení parametru dos charset se vrátilo zobrazení těchto komentářů do
> uspokojivého stavu. Jak to souvisí s DOSem skutečně netuším. Zjevně ale
> tento parametr nějak ovlivňuje interpretaci komentářových textů v nmbd.
> Zatím jsem nedělal žádné pokusy abych zjistil jestli chování souvisí také s
> "unix charset".

Zajimavy postreh. Ten parametr rika sambe, jak se mapuji velka pismena na
mala a obracene. V dobe kdy klienti neumeli Unicode byl nutny, protoze samba
dostava ze strany windows nazev souboru vzdy velkymi pismeny a musela jej
najit na disku i kdyz tam byl ulozen pismeny malymi. Spolu s unixcharset to
umoznilo zvolit spravnou tabulku pro ukladani nazvu souboru se "spravnou
cestinou" na disku, aby se se soubory dalo pracovat unixovymi prikazy (tar,
ls,...).

Dneska uz je moznost pouzivat na disku nazvy souboru v unicode a microsoftu
se dari vymitit stare windows, takze je mozne komunikovat s klienty v
unicode. Mapovani velkych pismen na mala je v unicode fixni pro vsechny
jazyky.

Nicmene se zda, ze tak jako drive windows pouzivaly dusledne cp1250, jen
nazvy souboru byly ukladany v cp852, tak ted se vsude pouziva unicode, jen
komentare k jednotlivym share pouzivaji 8-bitova kodovani. Pristi verze
windows na tom bude urcite lepe.

zdravim
dan