cestina v sambe verze 3.0.2 versus v. 2.2.x

Vancl Miroslav (QRIS) Miroslav.Vancl na qris.cz
Pátek Březen 26 11:33:04 CET 2004

Nejsem si jistý, jestli to ještě někoho zajímá, ale co kdyby...
10. 3. jsem se v rámci diskuse o nastavení češtiny zeptal na význam
parametru "dos charset" a bylo mi odpovězeno (viz. níže), že platí pro
klienty s DOSem (což se mi sice úplně nezdálo ale mlčel jsem). Teď mám nový,
pro mě překvapivý poznatek, co tento parametr ovlivní.
V Linuxu mám (z historických důvodů) jména souborů nabízených SAMBou
kódovaná v CP852 (časem je nějak přeložím do UTF8). V konfiguraci samby mám
proto "unix charset = CP852". Měl jsem tam i "dos charset = CP852" a bylo
vše ok. Když jsem tento parametr omylem zrušil, což jsem zjistil až posléze,
zjistil jsem, že WinXP v doméně (a asi i mimo doménu ale to nemám
vyzkoušené) sice správně zobrazují jména souborů a adresářů ale špatně
pojmenování počítačů (přesněji komentáře k nim, ty bývají česky). Po
obnovení parametru dos charset se vrátilo zobrazení těchto komentářů do
uspokojivého stavu. Jak to souvisí s DOSem skutečně netuším. Zjevně ale
tento parametr nějak ovlivňuje interpretaci komentářových textů v nmbd.
Zatím jsem nedělal žádné pokusy abych zjistil jestli chování souvisí také s
"unix charset".

M. Vancl