Zaujimavy poznatok - FYI - ping flood

Peto - www.lentus.sk konfery na lentus.sk
Pátek Březen 26 18:00:55 CET 2004

Jan Satko wrote:

> 1 znak = 8 bitov = 1 byte.
>
> Na lanke (100mbit) ked pustim flood-ping tak to spravi cca 1300 packetov

Mozno je problem tu (hoci nepredpokladam), ze ine vykonnejsie stroje
urobia viac paketov [aj ked asi 1000x viac nie].
[tak som to testol - 2 superstroje v 100mbit switchi (sw aj servre
absolutne vegetia) - 30.000]
{ako ste to merali?? - ja 100sec. a potom pocet received_packetov/100}

> za sekundu. Kedze dava bodku a ked to je ok tak potom medzeru, tak to
> vynasobime x2. T.j. 2600 bytov x 8 = 20800 + nejaka hlavicka no nech to je
> 30kbit/s. O akych megabitoch je rec ??
1. 30KiB*2=480.000 bitov/sec
2. Predpokladam, ze iptraf to mera na TCP/IP vrstve - t.j.
neposiela/nemeria byty - ale tiez packety, kt. maju velkost od 8-1500
bytov (moze niekto z konfery doplnit/opravit ma, ak sa mylim?)

"poslem ." = packet
"poslem BACKSPACE" = packet, cize
IMHO 30.000packetov*velkost_packetu*2*8= Y bitov za sekundu, co moze byt
  5 az hodne viac MiBi/sec.

> Ina rec je o samotnom pingu, ktory pouziva tusim 64bytov ako data a ten
> potom spravi 1Mbit/s.

Plne suhlasim.

Pekny vikend
Peter
www.lentus.sk

PS:
Ak sa mylim, moze ma niekto opravit? - nex sa nieco nove priucime :)
Ak ma pravdu p. Satko [vobec nevylucujem] - preco mi potom iptraf - vid
povodny mail - ukazoval 3500-4500 Mbit/sec.??? [aj IMHO len kvoli tomu,
ze mikrovlnka "viac nedala"]