SAMBA 3 a parametr "time server"

Vancl Miroslav (QRIS) Miroslav.Vancl na qris.cz
Pondělí Březen 29 17:41:49 CEST 2004

Zdravím,

nenajde se tu prosím někdo, kdo tuší jaký je skutečný význam výše uvedeného
parametru ?
Zkoušel jsem už dvakrát konferenci o SAMBě a nic rozumného jsem se
nedozvěděl.

Můj problém je:
mám v síti DC na SAMBě 3.0.2 a pár desítek sanic s XP. No a protože jsem
línej tam konfigurovat zbytečně ntp server (mohl by mi stačit klient), rád
bych využil jiných možností, které nabízí SAMBA a XP.
Protože má SAMBA uvedený parametr a s tímhle parametrem nesouvisí schopnost
odpovědět na dotaz "net time ..." a ani se SAMBA díky němu nestane nějakým
utajeným ntp serverem, domníval jsem se, že je to to, co hledám. Leč nevím,
jak toho využít... Nevypadá to, že by se na stanicích v doméně hodiny
automaticky synchronizovaly. Slyšel jsem,  že se tak děje pokud je DC na
Mrkvosoftím serveru, nemůžu to ale ověřit.
Ještě podotýkám, že "net time" v netlogon skriptu nepovažuju za dobré
řešení, protože se podaří jen pokud má přihlašovaný uživatel právo si
nastavit čas (a to defaultně není a není obecně ani vhodné mu to povolit)
nehledě na to, že by se pak příkaz seřízení hodin dělalo jen při zalogování,
což může být taky hypoteticky jednou za rok :-)))

Dík za každý nápad

M. Vancl