SAMBA 3 a parametr "time server"

Filip Jirsák Filip.Jirsak na gymnacel.cz
Úterý Březen 30 08:48:55 CEST 2004

Zdravím,

>Protože má SAMBA uvedený parametr a s tímhle parametrem nesouvisí schopnost
>odpovědět na dotaz "net time ..." a ani se SAMBA díky němu nestane nějakým

Opravdu? Myslel jsem, že je to právě schopnost odpovědět na net time.
Alespoň teď zrovna mi to tak funguje :-)

>Ještě podotýkám, že "net time" v netlogon skriptu nepovažuju za dobré
>řešení, protože se podaří jen pokud má přihlašovaný uživatel právo si
>nastavit čas (a to defaultně není a není obecně ani vhodné mu to povolit)
>nehledě na to, že by se pak příkaz seřízení hodin dělalo jen při zalogování,
>což může být taky hypoteticky jednou za rok :-)))

Naprostý souhlas, bohužel Mrkvosoft po pravděpodobně za dobré řešení považuje. Já to samé právě řeším, asi napíšu Pythonovský skriptík, který se spustí při startu PC a přes daytime se sesynchronizuje se serverem. Poběží to pod nějakým systémovým uživatelem (protože hend po startu), a tomu práva dám.
Což ale stále neřeší váš problém, protože spouštění počítače nemůže být častější než nalogování :-) Pak už zbývá jedině nějaká služba, na internetu snad najdete něco na NTP, XP už to mají v sobě.
Třeba tady? http://www.eecis.udel.edu/~mills/ntp/html/hints/winnt.html
Asi to také vyzkouším a nasadím, kdo se má s těmi 20 řádky v Pythonu programovat :-)
Filip Jirsák