Co je /dev/shm?

Anti.Trust antitrust na centrum.sk
Neděle Květen 2 23:32:40 CEST 2004

Jan Houstek wrote:

> Co treba si nejdriv precist tu dokumentaci?

Ozaj som cital :|.
Teda vsetko k tmpfs, co ste mi poslali. (aj co som si dohladal)
samozrejme :(, som man mount ani len nevonal - to sa priznavam.

Slubujem, ze sa polepsim ;).

> Tenhle zapis sice mozna bude fungovat, ale neni zcela v poradku. U

funguje, skusil som

> [...]
>
> Obecne u virtualnich systemu autodetekce nefunguje proste proto, ze neni
> co detekovat. Pri mountu blokoveho zarizeni je na zaklade signatury
> rozpoznan pritomny filesystem. Ovsem zde zadne zarizeni neni, musite v
> kazdem pripade nejak specifikovat, jaky pseudofs chcete pouzit.

> Psal jsem vam to v te prvni odpovedi. Tmpfs mountovane v /dev/shm pouziva
> glibc 2.2 a vyssi k implementaci POSIX shared memory. Nemate-li k tomu
> nejaky duvod, nevrtejte do toho. Pokud to za kazdou cenu chcete vyhodit,
> ale bojite se, ze neco prestane fungovat, nic vam nebrani si ty informace

Neviem ci sme sa rozumeli.
Chcem to nechat tak=nesprtat (aj vdaka Vasim perfektnym objasneniam),
otazka znela:
1. Mozem ten filesystem vyuzivat na testovanie? [a napr. kompilovanie
kernelu a  pod.] ako RAMdisk?

2. Ak ano, pouzit "hotovy" /dev/shm alebo si "to nejak primontovat inde"
-- mount -t tmpfs tmpfs /mnt/kernel.test.a.ine.tmpfs
a /dev/shm nexat na pokoji.

Bru noc again

AT