Co je /dev/shm?

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Neděle Květen 2 23:54:38 CEST 2004

On Sun, 2 May 2004, Anti.Trust wrote:

> otazka znela:
> 1. Mozem ten filesystem vyuzivat na testovanie? [a napr. kompilovanie
> kernelu a  pod.] ako RAMdisk?

Muzete. Otazka je, zda to je dobre k necemu jinemu, nez testovani. Ja jsem
kdysi zkousel davat do ramdisku nejake databazove soubory (ktere byly v
pripade vypadku napajeni snadno obnovitelne) a na vykonu se to temer
neprojevilo -- dokud je dost pameti, tak jsou i diskove soubory v cachi.

> 2. Ak ano, pouzit "hotovy" /dev/shm alebo si "to nejak primontovat inde"
> -- mount -t tmpfs tmpfs /mnt/kernel.test.a.ine.tmpfs a /dev/shm nexat na
> pokoji.

Lze pouzivat /dev/shm stejnym zpusobem, jako pouzivate napr. /tmp.

-- Honza Houstek