SOLVED: SMART a off-line testy disku

Pondělí Květen 3 12:10:56 CEST 2004

On Fri, 30 Apr 2004, Jan Kasprzak wrote:

> : 	A jeste se vracim k otazce, co jsou jednotlive typy testu
> : a jak casto je vhodne je spoustet.
> :
> 	Tohle ovsem nevim, tak jsem to vyresil tak, ze jeden den v tydnu
> spoustim na vsech discich long, dalsi den offline, dalsi den conveyance
> a ostatni dny short test. Pouzivam takovyto skript spousteny z /etc/cron.daily:

Nahodou jsem na to prisel, co ktery druh testu znamena. Chce to cist
standardy.

Offline         tohle neni test, ale sber dat, ktery by mohl byt dukladnejsi
                nez bezny (on-line) sber dat a muze zpomalovat normalni
                provoz; je otazka, zda je to k necemu dobre (vzhledem
                k tomu, ze SCSI tenhle typ vubec nezna, tak je to mozna
                nejaky relikt)

Short           kratky test slouzici pro zakladni otestovani
                provozuschopnosti disku behem nekolika minut

Long/Extended   detailni test, ktery by mel obsahovat i testovaci cteni
                vyznamneho vzorku sektoru

Conveyance      zkraceny test urceny pro detekci specifickych poruch
                vznikajicich hrubym zachazenim pri transportu a instalaci;
                asi ma smysl pouze bezprostredne po instalaci, kdyz nema
                clovek cas provest long