SMART u RAID radicu (WAS: SMART a off-line testy disku)

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Středa Květen 5 09:22:30 CEST 2004

Pavel Kankovsky wrote:
> [...]

Chtěl bych se zeptat, jestli někdo neví, zda a jakým způsobem SMART
podporují SCSI RAID řadiče.

Mám v jednom serveru řadič Adaptec 2100S a na něm čtyři disky v poli
RAID5. Má význam na tuto logickou RAID jednotku pouštět SMART testy?

Výpis smartctl vypadá nějak takhle:

monty:/ # smartctl -a /dev/sda
smartctl version 5.1-18 Copyright (C) 2002-3 Bruce Allen
Home page is http://smartmontools.sourceforge.net/

Device: ADAPTEC  RAID-5           Version: 370F
Device type: disk
Local Time is: Wed May  5 09:15:09 2004 CEST
Device supports SMART and is Enabled
Temperature Warning Disabled or Not Supported
SMART Health Status: OK

Error counter log:
Errors Corrected   Total    Total   Correction   Gigabytes   Total
delay:        [rereads/    errors   algorithm    processed uncorrected
minor | major  rewrites]  corrected  invocations [10^9 bytes]  errors
read:    1705393    0       0   1705393    1705393   14038.033           0
write:      0     0         0         0          0       1501.650
       0
verify:     1216        0         0      1216       1216
27.514           0

Non-medium error count:        0

SMART Self-test log
Num  Test              Status                 segment  LifeTime
Description                              number   (hours)
# 1  Background short  Completed                   -     1
        # 2  Background short  Completed                   -     0

Long (extended) Self Test duration: 691 seconds [11.5 minutes]

--
/* Miroslav Petricek             mirek na petricek.cz
    UNIS COMPUTERS, spol. s r.o.  Systemovy inzenyr - UNIX