raid lilo

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Květen 3 15:03:11 CEST 2004

On Mon, 3 May 2004, AntiTrust - AT wrote:

> [...]

Hmmm, nez to udelaji, tak by konecne mohli grub naucit bootovat z RAID1
stejne dobre, jako to umi lilo.

> Developeri asi vedia preco, ale IMHO (porovnal som cca pred rokom a pol)
> *funkcne* nemal grub pre lilom ziadne vyhody/prednosti.

Grub mel od zacatku oproti lilu jeden zasadni koncepcni rozdil (ja bych to
nenazyval nutne vyhodou, i kdyz vetsina lidi to za vyhodu bude povazovat),
a to ten, ze second-stage umi cist filesystem. To znamena, ze jednak neni
nutne grub spoustet po kazdem upgradu kernelu a take je mozne nabootovat i
jiny kernel, nez je uvedeny v konfiguraci. Tato myslenka nepochazi u grubu
nova, stejne se chova napr. silo (coz je bootloader pro SUNy).

> Moje poznatky a hlavne skusenosti su totiz take, ze ked je "cosi
> posahane", tak grub vyzera pekne, ale sa z toho po*, kdezto "skarede
> lilo" [kdesi som cital, ze sa da "po-grafi-ctit" :) - nezaujimal som sa
> vsak dalej o to] to zmakne ... (viac drobnych zadrhelov, presnejsie si
> nespominam)

Lilo ma graficke moznosti naprosto srovnatelne s grubem. Jak to bylo
historicky, to netusim.

-- Honza Houstek