zaloha dat

Libor Chocholaty chocholaty na cncz.cz
Pondělí Květen 3 15:33:10 CEST 2004

Milan Keršláger wrote:

>Domnivam se, ze statisticky vyznamnym zpusobem klesne pravdepodobnost
>havarie s nasledkem katastrofy (a o to jednoznacne slo a RAID 5 ma
>nejnizsi redundanci). Krome toho je u RAID 5 (a lepsich jako RAID 1 nebo
>RAID 10) s ohledem na dostupnost HW a tedy i rychlosti nahrady vypadku
>jedineho disku velmi nepravdepodobne, ze by chcipnuly 2 disky najednou a

Nepravdepodobne mozna, ale zivot se na pravdepodobnosti nepta. V minuly praci proste behem 15 minut odesly dva SCSI disky v RAID 5 poli (extra bedna se zdrojem, diskama, radicem a vetrakma od HP, jeste v zaruce). Pak prijdete do prace a je tam hrobove ticho. Septem se zeptate, co se stalo? Odpovi vam opet septem, ze odeslo diskovy pole. Moc do smichu tenkrat nikomu nebylo. Pak dorazil technik od HP a snazil se to dat dohromady. Nepovedlo se mu to. A jak to dopadlo? Technik vymenil disky a radic pole, odemkl se trezor, vyndaly se zalohy na paskach a provredla se obnova z pasky. Toz takove jsou moje zkusenosti s diskama.
Celkem 3000 odeslanych pred provedenim zalohy nebylo v systemu. Bylo docela fuska dat IS do konzistentniho stavu s realitou. :-)

Libor