zaloha dat

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Čtvrtek Květen 6 03:59:14 CEST 2004

> Proste je to 5 let. Asi predpokladaji, ze za 5 let uz se stejne vyplati ty
> disky vymenit (vzhledem k narustu rychlosti, kapacity a vubec).
>
> Zajimave je, ze u low end disku je service life taky udavany jako 5
>let...ale zaruka je 1 rok (u stredni kategorie 3 roky).
Dovolim si podotknout dve veci:
1) zaruka je minimalne 2 roky a to ze zakona. Kdo vam prodava s jednoletou
zarukou je podvodnik.
2) lifetime musi byt stejny, protoze podle vyjadreni samotneho vyrobce ty
mechaniky jsou stejne a lisi se pouze elektronika (ten tistak na disku).
Tedy alespon Seagate to otevrene priznavaji a ostatni to nebudou delat jinak
;-) Ostatne vzdyt uz z ceniku je to jasne Baracuda IDE, Baracuda SCSI,
Cheetah IDE, Cheetah SCSI :-)
Byl jsem kdysi na jedne propagacni akci Seagate a jejich zastupce tam
otevrene priznal, ze kdyz vyvinou novy typ disku, tak nejdrive vyrobi SCSI
serii, ktera je drazsi a castecne zaplati vyvoj. Mezi tim vyvinou IDE
elektroniku a nasledne daji do prodeje IDE verzi stejneho disku, ktera
zaplati zbytek nakladu na vyvoj a zacne prinaset zisk. Takze asi tak :-)

--
Petr