road warrior konfigurace pro IPSEC v 2.6.x kernelu

Petr Vejsada daemon na svoboda.nevotravovat.cz
Čtvrtek Květen 6 09:26:27 CEST 2004

Zdenek Pizl wrote:

> Zdravim,
>
>  vite nekdo, jak to ponastavovat. na druhe strane nasloucha Freeswan 1.99.x,
> RW ma debian s kernelem 2.6.5 a aktualni ipsec-tools.
>
> Problemem KAME implementace v kernelech 2.6.x je, ze jsem nikde nenasel
> nejaky relevantni howto, jak to ponastavovat a konfiguraci pro
> interoperabilitu s FreeSWANem uz vubec ne?

No ciste teoreticky by to fungovat melo, nicmene ipsec-tools neznam a ani jste
nenapsal kdo je ten road-warrion a kdo sedi na brane. Pokud umite FreeS/WAN,
ja osobne bych to poresil vybodnout se na ipsec-tools, ktere neznam a na ten
2.6 kernel bych zkusil http://www.openswan.org , coz je pokracovani vyvoje
FreeS/WAN. Je tam i verze 2.X pro kernely 2.6.

Sam pouzivam Super-freeswan 1.99.8 jak na brane tak jako road-warrior, i proti
woknum a chodi to. Tedy nektere typy woken ponekud zmatkuji, ale nakonec se
domluvi.

Tedy - pokud nemluvite o IPV6, pak jsem mozna uplne mimo a netusim, zda
Openswan IPV6 podporuje. Hlavne jsem vas chtel upozornit na existenci
openswan.

--
Zdraví
Petr Vejsada